בג"ץ קבע: בועז יוסף לא יוכל להתמודד לראשות טבריה

ישראל רובין 1 Comment on בג"ץ קבע: בועז יוסף לא יוכל להתמודד לראשות טבריה

בג"ץ נגד הממשלה: שופטי בגץ פסלו ברוב קולות את מועמדותו של בועז יוסף, מקורבו של דרעי, לראשות עיריית טבריה. החלטת בג"ץ לפסול את מועמדותו של בועז יוסף התקבלה פה אחד – כל השופטים קבעו ש'חוק טבריה' לא יחול בבחירות הקרובות.

צילום: Michael Giladi/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט העליון קבע הערב (ראשון), פה אחד, כי ראש הוועדה הקרואה בטבריה, בועז יוסף לא יוכל להתמודד לראשות העיר בבחירות הקרובות. השופטים קיבלו את העתירות נגד התיקון שאפשר ליוסף להתמודד וקבעו כי הוא יחול רק מהבחירות הבאות בשל האופי הפרסונלי של החקיקה. בשלב זה השופטים מיהרו לפרסם את תמצית פסק דינם בלבד, ללא הנימוקים. וציינו כי פסיקתם פרסונלית למקרה הזה בלבד וכי כי לעת עתה החליטו שלא נדרשת הכרעה ביחס לשאר הטענות נגד התיקון לחוק ו"ממילא הטענות שמורות" וניתן יהיה לשוב ולטעון אותן בעתיד.

את העתירות נגד החוק הגישו המועמדת לראשות העיר טבריה שני אילוז, התנועה לאיכות השלטון, התנועה לטוהר המידות ועותרים נוספים. העותרים טענו כי שינוי החוק באופן שאפשר את מועמדותו של יוסף, הוא פגיעה בשיוויון ובזכות לבחור ולהיבחר משום שלמי שמכהן כראש העיר בפועל יש יתרון גדול במהלך הבחירות.

הכנסת ביקשה לדחות את העתירות. נציג הכנסת טען בדיון כי יש קושי בטענת העותרים שחוק שהיה חוקתי עד שנת 2008 לפתע אינו חוקתי. לדבריו מותר לאדם להתמודד לתפקיד, גם אם יש לו יתרון על פני מועמדים אחרים, דבר שנעשה כל העת.

במהלך הדיון המליצו השופטים לבועז יוסף להסיר את מועמדותו לראשות העיר, אך הוא דחה את ההצעה. 

עו"ד תומר נאור, ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון מסר: "שופטי בג"ץ עמדו במהלך הדיון על הבעייתיות הרבה בחקיקה הפרסונאלית והמושחתת הזאת, וכעת עקרו את העוקץ מתוכה. החלטת השופטים עושה צדק עם תושבי טבריה והמועמדים לראשות העיר. אנו מקווים שגם המחוקקים ימשיכו את המהלך החשוב הזה ויבטלו את התיקון לחוק, היוצר בעיות רבות בשלטון המקומי, עוד לפני מערכת הבחירות הבאה, בשנת 2028" אמר נאור.

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון תקף את יו"ר ש"ס אריה דרעי למרות שהוא איננו קשור במישרין לחקיקה הנוכחית: "דרעי צריך להבין את מגבלות כוחו המושחת. בית המשפט מסמן לדרעי ולממשלה המושחתת הזאת שיש גבול לכל תעלול. זוהי העתירה הראשונה מבין ארבע עתירות של התנועה לאיכות השלטון נגד חוקי ההפיכה המשטרית, ואנו מקווים להמשיך ולנצח, עד שהאיום על הדמוקרטיה יוסר".

מנכ"ל התנועה לטוהר המידות, עוה"ד עומר מקייס מסר כי: "אנו מברכים על ההחלטה לדחות את תחולת החוק ובכל למנוע את התמודדותו של המקורב לחה"כ דרעי, אשר החוק הפרסונלי והמושחת נתפר למידותיו. כעת יוכלו המתמודדים בבחירות בטבריה לנהל את מערכת הבחירות בצורה שוויונית והוגנת.

"אנו סבורים כי גם החוק עצמו הוא הסדר בלתי חוקתי שבא לעולם רק לטובת מקורב של דרעי, אבל כעת יפתח פתח מסוכן להצנחת מועמדים בידי שר הפנים, עם יכולת ביקורת מוגבלת של בית המשפט לאור ביטול עילת הסבירות.

"אנו מקווים כי היועצת המשפטית לממשלה, אשר עמדה על החומרה והסיכונים שבחוק תגבש הסדרים משלימים ומתאימים שימנעו את הפגיעה של החוק המסוכן, הפוגע בשוויון בין המועמדים ובעצמאות השלטון המקומי".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    באמת ציפתם למשהו אחר?…. הם זה הביטוי לדיקטטורה!!! והמבין הבין מזמן!